„kinezio-tape”

Ha akarok, se tudok visszaemlékezni, mióta fáj a jobb nagyujjam és a csuklóm, de több mint egy éve, az már biztos. Először egy dudor jelentkezett a csuklóm belső oldalán, ami eleinte csak nyomásra fájt. Azt gondoltam a hajgumi lesz a hunyó, mindig ott hordom a kezemen. Aztán rájöttem nem ez a baj. A fájdalom egyre erősebb lett, majd szinte végig az alkarom felső részén hosszanti kitapintható kemény köteg keletkezett. Ekkor már tudtam ínhüvely gyulladás. Az ínhüvely, amiben az inak futnak, begyullad. Mozgásra hóropogás szerű hangot ad, fájdalmas, duzzadt.
8,5 hónapos baba mellett a kezem bizony rendesen igénybe van véve, a fáslizás és a kenegetés nem igazán alternatíva, így folyton azon agyalok, hogyan lehetne a gyulladást megszüntetni.
Voltam vele természet gyógyásznál, aki méregtelenítést javasolt, mivel a gyulladást a felgyülemlett méreganyagok okozzák. 

Na, mondjuk a testemre is ráfér, 2017.szilveszterén ici-pici ráhatás után döntöttem. Január 1-én bele is kezdtem a már sokszor bizonyított méregtelenítő kúrámba.


A kezem is egyre jobb, már az alkaromról visszahúzódott a gyulladás. Jelenleg ott tartok, ahol kezdtem, dudor a csukló belső oldalán, ami nyomásra érzékeny és szúró nyilalló fájdalom nagyujj mozgásánál és csukló fordításánál. Betelt a fájdalom központom, pár napja eldöntöttem én ezt nem bírom tovább. Eszembe jutott, egy kedves ismerősöm Koroknai Krisztinaakivel együtt koptattam az egészségügyi suli padját, aki Kinezio-Tape és masszázsterapeuta.

Felhívtam, kértem időpontot és címet. Beauty Well Studio (3526 Miskolc, Lehel út 2.)

A kinesio-tape terápia a mozgásszervi problémák kezelésében az egyik leghatékonyabb módszer.  Gyors, fájdalommentes, hatékony segítséget nyújt ficamok, húzódások, sportsérülések, gerinc és végtagfájdalmak kezelésekor, valamint mozgásszervi műtétek utáni rehabilitációban is. A különböző szakszerű ragasztási technikák segítségével erősítő, korrigáló vagy regeneráló hatást lehet vele elérni.
A kineziológiai tapasz egy rugalmas pamutanyagból készült, bőrre ragasztható szalag, amely segítségével a fájdalom és a mozgáskorlátozottság rövid időn belül mellékhatások nélkül csökkenthető.
Gyors segítséget nyújt a fájdalomcsillapításban, lerövidíti a gyógyulási időszakot is;
Széleskörűen felhasználható;
Biztonságos gyógyítási módszer, semmiféle kémiai hatóanyagot nem tartalmaz;
Bőrbarát, légáteresztő anyagból készült, ennek köszönhetően, a bőr szabadon lélegezhet, bőrirritációt nem okoz;
Rugalmassága miatt együtt mozog a test szöveteivel, nem akadályoz a mozgásban;
Könnyen rögzíthető, jól tapad, tartós;
A különböző színű tapaszok anyagukban megegyeznek, egyformán elasztikusak és tartósak. A színek közti különbségnek a színterápiában van szerepe. Tudományos kísérletek is alátámasztják, hogy a rajtunk lévő színek lelki állapotunkat és egészségi állapotunkat is képesek jótékonyan befolyásolni. Minden színnek megvan a biológiai hatása, mely használható gyógyításhoz és harmonizáláshoz, valamint mélyebb szövetszerkezetek stimulálásához. A meleg színek energetizáló hatást váltanak ki, míg a hideg színek hűsítenek, nyugtatnak, ezáltal gyulladás csökkentésére alkalmasak.
A felhelyezett tapasz hatására a bőr és a szövetek fellazulnak, a nyirokfolyadék áramlása intenzívebbé válik, javul a vérkeringés, és a fájdalom receptorokra nehezedő nyomás is csökken. Stabilizálja az izmokat, ízületeket, mentesíti a sérült szövetek terhelését, megakadályozza az izomgörcsök kialakulását, csökkenti a gyulladások bekövetkezésének lehetőségét.
A nyirokfolyadék áramlása intenzívebbé válik;
Javul a vérkeringés;
Csökken a fájdalom;
Stabilizálja az izmokat, ízületeket;
Tehermentesíti a sérült szöveteket;
Megakadályozza az izomgörcsök kialakulását.

A tapaszok szakszerű felhelyezése fontos, hiszen ettől függ, hogy a kívánt hatást el tudjuk-e érni, ezért a felhelyezését mindenképpen taping-terapeuta végezze!

Gyakran hallom, ez semmit nem ér, majd mikor megkérdezem ki ragasztotta azt a választ kapom: én otthon magamnak. Az első kérdésem Krisztihez az volt, miért tud ehhez a tapaszhoz bárki hozzájutni. Azt a választ kaptam, hogy műkörmös anyagot is vehet bárki, de szakember által készített köröm, össze sem hasonlítható az otthon készítettnél. Ez így igaz! Én körmös vagyok, látom némelyik embernek kezét-lábát. Jaj…. Ugyanígy nem ér semmit, az otthon magadnak felragasztgatott tape szalag sem. Nekem eszembe nem jutott ilyesmi, pedig én is tanultam 4 évig anatómiát. A szalagok, izmok, inak elhelyezkedéséről van tudásom, de tiszteletben tartom, hogy a tape-terepauta egy olyan szakember, akinek a hátterében komoly tudás áll.

Megkaptam a ragasztóimat, citromsárga és kék. Energia és gyulladáscsökkentés. Kérdeztem mit fogok érezni: azt érzed, hogy már nem érzed, volt a válasz. Ez így is történt. Már maga a ragasztó egy olyan biztos tartást adott az ujjamnak és csuklómnak, ami azonnal jól esett. 1 hétig volt rajta. Mindent ugyanúgy tudok csinálni, hajlik a kezem és az ujjaim. Én azt gondoltam ez olyasmi, mint egy gipsz, ami lemerevíti az ember kezét. Ilyenről szó nincs.
Azt hogy víz ne érje, és ne jöjjön le, pedig egyszerűen megoldom, gumikesztyűvel. A zuhanyzásnál még egy kis folpackot is igénybe veszek, de teljesen stabil. 1 hétig, betonbiztosan tartott. A kezem 80% javulást mutat. Imádom.
Elmentem a következő ragasztásra. Most épp zöld és kék csíkokat kaptam. A gyulladások szépen fel vannak lazulva, a fájdalmam már szinte elenyésző. Valamiért azonban úgy érzem, mégegyszer benevezek, már csak biztos, ami biztos alapon is.
Nem vártam csodát, de arra álmomban sem gondoltam, hogy az 1 éve húzódó fájdalom 2 hét alatt majdnem teljesen megszűnik. A tape kiváltott 2 hét alatt, 1 év fájdalmat. Imádom!

Ilyen és ehhez hasonló témák ÉLŐBEN.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések