“Ha nincs Volt”

6.00 hallom a kislányom játszik a kiságyban. 20 perc a cicin és máris fülig ér a szája. Aztán szépen lassan kel az egész család. Imádjuk, hogy minden reggel ilyen boldogan, jókedvűen ébred. Apa is tesó is még indulás előtt alaposan megszeretgeti. Csak most én vagyok nagyon fáradt, nehéz éjszaka volt, 2 óránként cicin lógott a kisasszony. Apa rámnéz, nyugtázza mindjárt elájulok a fáradtságtól. Gondol egy nagyot, hozza a kicsi overálját, közli öltöztesd fel, elviszem tudjál még aludni, 9.00-re itthon leszünk. Az én párom a világ legjobb embere! Kikerekedik a szemem kapok az alkalmon, villám sebességgel öltöztetem a gyereket, mire észbe kapok már itt sincsenek.
Szerintem már úton az ágy felé elaludtam, mert arra sem emlékszem mikor feküdtem le. 
Iszonyat mély alvásomból a szobaajtó nyikorgása ébreszt és a párom hangja: anya mostmár nagyon kellene nekünk egy cici. Ránézek a digitális órára, de nem látok semmit. Hű de marha fáradt vagyok a fejemből se látok ki. 
20 perc a gyerek eszik apa elveszi, megint beájulok. 
Nyílik az ajtó gyere drágám, szól a párom. Kérdezem hova? Mondja a teraszon vár a reggeli. Gyönyörűen süt a nap, de azért csak október van, egy köntös azért bőven elfér. Megint ránézek az órára semmi. Mondom a páromnak nem jó az óra. Válasz: nincs áram. Mondom hogyhogy arról volt szó, hogy október 4.-én nem lesz. Közli a párom igen ma. Úristen. Hogy rohan az idő. Mióta pici babám van átkerültem egy másik dimenzióba. 
A gyereket is elaltatta, édesen szúnyókál a babakocsiba a teraszon, a reggeli vár a terasz asztalon. Mázlista vagyok, újra arra gondolok enyém a világ legdrágább pasija. 
Reggeli után visszabújok, ha már alszik a gyerek nyugodtan tévézhetek. Veszem a távirányítót, nyomkodom mint őrült, semmi. Szólok a páromnak nem jó a tévé. Közli, nincs áram. Ja tényleg! Már az előbb is mondta, de azért megint az órára nézek, nem mutatja az időt! Nem értem! Ja persze nincs áram. Sebaj veszem a telefont. Azt is lehet nyomkodni a jó meleg ágyba. Pár perc után kiírja, alacsony töltöttség. Na sebaj, kimászok az ágyból veszem a töltőt bedugom. Míg tölt egy picit főzök egy kávét. 
Kávéfőző szétszed, víz beleönt, kavézacc kiönt, friss kávéval feltölt és bekapcs. Míg lejön a kávé kiveszem a csészét, nyúlok a hűtőbe a tejért. Sötét van! Átfut az agyamon Úristen elromlott a hűtő! Aztán már jön is a megoldás. Nincs áram. Kiveszem a tejet, a kávé még mindig nem jön, na sebaj addig ki- és bepakolom a mosogatógépet. Minden kész, tabletta belerak, bekapcsol. Úristen elromlott a mosogatógép. Jaj nem csak nincs áram. Nézem a kávét. Már rég le kellett volna főnie. Nem világít a kapcsoló! Elromlott. Dehogy romlott. Nincs áram. 
Gondolok egy nagyot a tegnapi kávé is jó lesz, beleöntöm a bögrébe, bedobom a mikroba. Míg megmelegszik beteszek egy adagot a mosogépbe. Szépen kiválogatom a ruhát, beteszem. Mosópor, öblítő, bekapcs. Bekapcsolnám ha ... de nincs áram. Na jó, akkor marad a kávé. Kiveszem a mikróból jég hideg. Gondolkodom, nem indítottam be, beteszem újra. Nem indul el. Ja nincs áram. 
Jó akkor marad a telefon. Leveszem a töltőről, nyomkodom, pár perc akku 10% alatt. Nézd már nem tölt a telefonom? Ja nincs áram. Elő a power bank. A Survivorbe simán indulhatnék, túlélésből 5*. Ráteszem a telefont. Tölt! Szuper. 2 percig. Power bank lemerült. Sebaj bedugom tölteni. Én okos. Nincs is áram. 
Na jó itt elszakadt a cérna. Dél van, négykor lesz áram. Ezerrel süt a nap menjünk addig sétálni. Gyereket beteszem a kiságyba, irány a fürdő. Fogmosás megvan, ugrok a kádba. Várom a melegvizet. Nem jön. Várok tovább. Nem jön. Kilépek a kádból megnézni elaludt a kazán? Persze hogy elaludt, hát nincs áram. Na jó kezdek berágni. Vissza öltözök. Megyek a konyhába tele engedem a vízforralót, mert nem vagyok egy elveszett lélek. Bekapcsolom. Megyek addig megnézem a gyereket. Szuper. Elvan. Játszik. Mehetek gyorsan mosakodni. Megyek a konyhába lekapom a vizforralót viszem a fürdőbe. De olyan furcsa. Persze. Hideg benne a víz. Ja hogy ez is árammal működik. 
Kicsit elkeseredek. Ülök az ágyon, már röhögök saját magamon. Kezdem érteni a gyerekeim miért hívnak Szenillának. (Ha valaki nem ismerné egy mesebeli feledékeny hal) Hihetetlen. Áram nélkül megáll a világ. És tényleg meg. Ekkor jön a nagy ötlet! Hoppá! Áram nincs, de gáz van. Veszem a fazekat teleengedem vízzel, felteszem. Gyújtom! Gyújtanám... NINCS ÁRAM!!!!!

Ilyen és ehhez hasonló témák vloggban anitavilaga

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések