Haladni kell a korral…

Egy szlogen, de mennyire könnyű, vagy nehéz betartani? Boldog vagyok, mert az ismerőseim és barátaim körében szinte mindenféle korosztály megtalálható, de ami még szerencsésebb dolog, hogy családon belül is több generáció van képviselve, illetve a gyermekeim is 3 külön korosztályból származnak.
A dédi még „veterán” az édesanyám „baby boom”, jómagam „x”, a két nagyobb lányom már „Z” és a legkisebb „alpha” generációs.
Talán ezért is van könnyű dolgom haladni a korral. Mondjuk, nekem nem is esik nehezemre. A lányaim pedig folyamatosan gondoskodnak is róla.  
Nálunk már a dédinek (89.éves) teljesen természetes, hogy bár többszáz kilóméterre van tőlünk, videó chaten bármikor láthat és beszélhet velünk.
Édesanyám (68.éves) reggeltől estig a facebookon lóg.

Nemrég volt alkalmam részt venni egy előadáson, ahol a következő mondat hangzott el: Az „alpha” generáció olyan szakmával fog rendelkezni, ami még nem is létezik.
Elgondolkodtam.
Milyen igaz! Mindkét vő jelölt programozó. Mikor én születtem, még számítógép sem volt, nemhogy ilyen szakma. Általános iskolás koromban jöttek be az első számítógépek, én magam is jártas voltam a BASIC használatában, amiről a vő jelöltek szerintem még nem is hallottak. Elgondolkodtató. Ki tudja a legkisebb lányom, tényleg mivel fog foglalkozni, ha felnő.
A középső lányom (18.éves) egyik nap megkérdezte: anya ez mi? Mondom neki walkman. És ez mire jó? Mutatom neki, ide kell tenni a nadrág derekára, megy bele a kazetta és hallgatod. Hát mit ne mondjak elmosolyodott. Ezt a nagy valamit itt hurcolásztátok a nadrágotok derekán, és mindig ugyanazt hallgattátok? Mesélem neki, hogy a nővérének (24.éves) már discman lógott az oldalán, az még nagyobb volt, mert abba már cd lemezt kellett tenni, illetve neki magának meg már mp3 és mp4 lejátszója volt, ami tényleg kis pici volt, erre már fel volt véve a zene előre. Hát jókat kuncogott, persze ezekre már nem emlékszik. Közölte velem, jó neki az iPhone az mindent tud. Elgondolkodtam, megmutassam-e neki a szekrény aljában gondosan összegyűjtött bakelit lemezeket?
Csak mióta én vagyok és létezem, annyi minden megváltozott. Én még az első lányom születésekor tárcsás mosógéppel mostam. Annyiszor elgondolkodom rajta, hogy a bánatba volt rá időm?! Nem volt ám nadrágpelenka. Textilpelenka-áztatás-mosás. Emlékszem a mosás mindig hétvégére maradt és ráment egy egész nap. Most már nem probléma. Minden nap, be van az automata mosógép programozva.  Szárítógépem még nincs, de már nagyon szemezek vele. Mennyivel jobb lenne, mint a szárítót kerülgetni, meg dugdosni, mikor vendég jön a házba. Csak nem akarja az ember fia, hogy egy vadidegen a száradó bugyogóját lássa.
A mosogatógépet megjelenésekor, első körben megvásároltam, egy áldás az életemben. Elég nagy a család, egy-egy összejövetel 15-20 ember. Nekem soha nem volt időm beszélgetni senkivel. Rögtön leszedtem az asztal, bevonultam a konyhába, mire elmosogattam, azon kaptam magam, hogy mindenki elment. Emlékszem, mikor meglett a mosogatógép, rendesen frusztráltan éreztem magam, hogy ülök a többiek között és beszélgetek velük, mert a mosogatógép dolgozik helyettem.
Porszívó!? Nekem a RAKÉTA jut róla eszembe. Milyen boldog voltam, mikor gyerekként a kezembe nyomták. 

Hogy is jutott most mindez eszembe? 2020 van. Nőnap. A páromtól ajándékba nem virágot kaptam, hanem egy robotporszívót.
Állok a konyhában, készítem az ebédet. Az én kis „Robikám” addig teszi a dolgát. Felporszívóz, felmos. Hihetetlen. Már ezt se nekem kell csinálni. Végtelen hála van a szívemben. Én mindenért hálás tudok lenni. Minden, ami körülvesz és engem szolgál, azt, hogy nekem több időm legyen.
Na de mire? Mert ugye az embernek arra van ideje, amire szánja!
Haladunk a korral, fejlődik a világ, de mindeközben rohan az idő. Az évek, a hónapok, a hetek, a napok, a percek gyorsan telnek.
Ha megkérdeznélek, mit válaszolnál: éled az életed, vagy csak túléled a napokat? Van időd nevetni? Szeretni? Boldognak lenni? Mert ugye ezért vagyunk itt.
A technika vívmányai az időnket szolgálják. De tudod-e te, aki ezt elolvastad, ezt az ajándék időt hasznosan tölteni?

Ilyen és ehhez hasonló témák vlogban itt.

Szabó Anita Viktória
ANITAVILÁGA
+36309982124
szabo.anita.nail@gmail.com

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések