Mit használok a mosogatógépbe?
Tegnap rám írt egy ismerősöm Messengeren.

Itt volt a 4 napos pihenő. Apás hétvége volt és vasárnap délutántól a nagyobbik lányom is hazalátogatott a párjával. Reggeltől estig ki sem mozdultam a konyhából, sütöttem főztem. Reggeli, ebéd, vacsora, kicsi édes- kicsi sós sütemény. Főztem, mosogattam, ment a mosogatógép ezerrel. 
Ekkor jött az üzenet. Mit használsz a mosogatógépbe? 
Ránéztem az edényeimre. 95-be kaptam őket nászajándékba. A 21 év alatt annyit de annyit használtam már, mégis olyanok mintha újak lennének. 
Nincs rajtuk lerakódás, fényesek. 
Én is sok mindent kipróbáltam már. Ilyen mosogatószer olyan mosogató tabletta meg só meg még sorolhatnám. Évekig használtam a mosogatógépbe sima étkezési sót, az is ugyanolyan jó mint a hivatalos. Próbálkoztam ecetet önteni az öblítő tartályba. Ettől ugyan szép fényesre száradtak az edények, csak utána nem értettem minden főzésnél miért égett le a kaja és miért égett rá kívülről is egy réteg. Sok időbe telt mire rájöttem az ecet teljesen zsírtalanít, persze hogy odakozmál az étel. 
Kézi mosogatószert is próbáltam már ezer félét. A legtöbb szétszedi a bőrömet, vagy allergiás reakciókat vált ki. A lehető legrosszabbak a balzsamos készítmények. 
Látok ám nap mint nap szanaszét repedt kezeket. Mindig kérdezik a Tied mitől ilyen selymes, miért nem száraz sosem. 
El szoktam a vendégeknek magyarázni:
A kéz is ugyan úgy mint az egész test, tele van faggyúmirigyekkel. A test tudja a dolgát. Ha száraz a bőr több faggyút termel. De mi történik, ha folyton krémezed? A test nem avatkozik közbe, hamar megszokja nem kell faggyút termelnie. Igen ám, csak a krémek hamar felszívódnak, lemosódnak, máris újra száraz a bőr. A faggyú teljesen más. 
Azt szoktam javasolni a vendégnek felejtse el a krémeket. Pár napig eltart míg a faggyútermelés helyre áll, addig száraz lesz a bőre de utána soha többet nem kell krémeznie. 
Szóval én csakis a 
Mosogatószerét használom kézi mosogatásnál, környezetbarát, kézkímélő, pénztárca kímélő. A mosogatógépbe pedig mosogató tablettán kívül csakis egy mágnesgolyót http://webshop.okonet.hu/index.php?page=kereses&q=goly%F3
teszek. Gyönyörűek az edények, poharak, tányérok és nem utolsó sorban a gép belseje. 

A golyó vízlágyító hatása kiküszöböli a só használatát. Öblítőt pedig nem használok. 
Most biztos Te is megkérdezed, akkor mitől lesz szép fényes az edény? Ilyenkor Én mindig visszakérdezek, ha kézzel mosogatsz mitől fényes?

Remélem tudtam segíteni?

Szabó Anita Viktória

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések