"úgy vagy beteg, hogy észre sem veszed"

Hála az égnek lecsengett az influenza járvány. Nálunk is bekukkantott.

A párom egyik reggel arra panaszkodott, nem igazán érzi jól magát. Mondtam intézze el a legsürgősebb dolgokat, majd menjen haza, pihenjen. 
Este mikor haza értem ágyban feküdt, kipirosodott arccal. Kérdeztem, hogy érzi magát, mondta nem valami jól. Elővettem a lázmérőt. /Én még úgy nőttem fel, a láz jó dolog ha beteg az ember. Azt jelzi erős az immunrendszer próbálja önmagát helyrehozni. Persze 38 fok fölött azért csillapítani kell, elkerülve ezzel egyéb szövődményeket, lázgörcsöt./ 

Kiveszem a lázmérőt 38,3. Mondom, ennek a fele se tréfa, nézzük mi van itthon. Gyógyszerek nálunk nincsenek, igyekszem mindent természetes úton megoldani. 
Grapefruit csepp vírus, baktérium, gombaölő. Ez nem fog ártani. Immun Supreme immunerősítésre, ez is jól fog jönni. 

Beadtam neki, el is aludt. Éjszaka felébresztettem, adtam neki megint. Éjfél magasságában arra lettem figyelmes milyen gyorsan, kapkodva veszi a levegőt. Nem tudott magáról. Beraktam a lázmérőt 39,8. Kaptam a vérnyomás mérőt 170 pulzusa 130, olyan SOS jelzést adott ki, ilyet még soha nem hallottam. Az futott át az agyamon, szívinfarktust fog kapni!
Őszinte leszek megijedtem. Én aki amúgy mindig nyugodt, határozott, elveszitettem a fonalat. Gondolkodtam most mit tegyek? Hívjam a mentőt, vagy az ügyeletet? Üljek kocsiba, rohanjak a 20km lévő ügyeletes patikába? 
Próbáltam higgadtan gondolkodni. Eszembe jutott egy telefon beszélgetés, amit az orvosi rendelőben, beteg-páciens között végighallgattam. "Anyuka kétségbe esve telefonált, a gyereknek semmi nem viszi le a lázat. Már mindenféle gyógyszerrel próbálkoztak, mit tegyenek? Doktor úr válasza, vizes borogatás, hűtőfürdő. Nincs az a láz amit ez nem visz le. Persze anyuka elmondta olyat még soha nem csinált, nem tudja, hogyan kell. "

Szóval hűtőfürdő? Na az nem fog menni, magához sem tudom téríteni, nemhogy kivigyem a fürdőbe. Marad a vizesruha! Elő szedtem minden tudásomat amit 4 év alatt az egészségügyi szakközépben magamba szívtam. 1 nagy törölköző, 4 kicsi, lavor, langyos víz (nem hideg) bevonultam a szobába, 4 kicsi a 4 végtagra (csukló, boka) egy nagy a mellkasra. Aztán jól betakar, kis idő elteltével le a láztól átmelegedettl törölközők, lavorba kimos, visszahelyez. 
1 órán keresztül folytattam. A párom meg se rezzent a törölköző cserélnél, ez nem volt valami biztató. (Emlékszem mikor gyerek voltam, mennyire utáltam ezt a műtveletet. Mire jól bemelegedtem, mindig jött az újabb hideg vizesruha) 
Hajnal 1.00-kor a lázmerő már csak 37,8 mutatott a vérnyomásmérő 130-at, a pulzusa is lement 80-ra. Békésen aludt. 
Elpakoltam, a törölközőket kiteritettem. Melé bújtam, hallgattam ahogy mostmár nyugodtan szuszog. Hajnal 2.00! 
Úristen 5.00-kor kelni kell! 

Felkeltem, intéztem a reggeli teendőket. Indulás előtt ébresztettem. Kinyitotta a szemét, az éjszakai rosszullétnek nyoma se látszott. Megsimogatta az arcom, adott egy puszit és ennyit mondott: ezer éve nem aludtam ilyen jót!

A szemem kikerekedett, de az övé is mikor elmeséltem mit éltem át egész éjjel. Közölte semmire nem emlékszik, de egy a lényeg, melletted még betegnek lenni is jó, mert úgy vagy beteg, hogy észre sem veszed.  

Persze aznap otthon maradt, megbeszéltük pihenjen. Kikészítettem a grapefruit cseppet és az Immun supremet, hogy reggel, délben, este vegye be. Szedte még pár napig, de se előtte se azóta semmi baja. 

Ilyen és ehhez hasonló témák vloggban anitavilaga

Szabó Anita Viktória
+36309982124

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések