„Nyíregyházi Sóstó Party”

A Tisza Tavi Party http://anitavilaga.blogspot.com/2018/06/tisza-taviparty-jo-par-evvel.html sikerén felbuzdulva gondolkodni kezdtem mikorra szervezzem a következőt. Egyik családunk a csoportból, akik Németországba élnek júliusban hazalátogattak Magyarországra. Azt kérték, szeretnének velem személyesen is találkozni. Adott volt az időpont, gondoltam akkor nem csak velem, de a többi családdal is találkozhatnak, úgyhogy lázasan kezdtem bele a Nyíregyházi Sóstó Party szervezésbe.

Július 27.
Indulás 12.00-kor. Persze indulnék, ha a párom is már haza ért volna, de még akadt elintézni valója, hívott majd valamikor érkezik. Mindenki izgatottan irkálta a csoportba: mi már elindultunk. Nagyon jó, 14.00-re beszéltük meg az érkezést én leszek az utolsó.
Közben a középső lányom párja, azt kérdezte: biztos, hogy ennyi felnőtt és pici baba között jól fogják-e magukat érezni, mert, hogy amúgy ők nem ismernek senkit. Megnyugtattam én sem.
Vadidegen emberek, vadidegen családok, egy dolog köt össze minket, az Anitavilága Facebook-os csoport. Győr, Németország, Szeged, Budapest, Nyíregyháza, Miskolc, Harsány megint sikerült szépen összeszednem a csapatot.
Én nem izgultam. Az előző party ugyanígy indult és fantasztikus négy napot töltöttünk együtt. Új barátságokkal és rengeteg élménnyel tértünk haza.

Még el sem indultunk, máris nagy összefogásra volt szükség. Az egyik anyuka vonattal jött Budapestről a kisfiával. Babakocsi, csomagok. Na, ez így elég komplikált. Egy család feltette őket a vonatra, a csomagjait pedig elhozták autóval. Egy nagymama is vonattal érkezett Miskolcról, így egy helyi anyuka kiment értük Nyíregyházán az állomásra, és elhozta őket a tanyára.

Már úton voltunk, mikor az első család megérkezett. Vagyis nem igazán, merthogy a GPS egy szántóföld közepére vezette őket. Milyen érdekes ebbe a szuper nagy technikába, egyik GPS ide visz másik oda. De sebaj, hamarosan ők is megtalálták a célállomást. Nyíregyháza Benkőbokor Pásztor Tanya https://www.facebook.com/profile.php?id=100015644100287

Szépen sorban érkeztek a családok. Pásztor Tibor a házigazda mindenkit nagy örömmel fogadott. Zavart pillantások, ki-ki lehet, amennyire a felnőttek össze voltak zavarodva a gyerekek annyira lazán, máris birtokba vették a tanyát. Játszótér, homokozó, hinta, csúzda, sátor, megannyi játék, megannyi érdekesség. Mintha ezer éve ismernék egymást, elkezdtek együtt játszani.
Mikor mindenki megérkezett, elosztásra kerültek a szobák. Pedáns rend és tisztaság, emeletes ágyak 4-6-8 fős szobák. Az egyik 4 tagú család, máris birtokba vette a 4 ágyas szobát. Hozzá teszem, megbánták. Mire eltelt a 3 nap, már sajnálták, hogy itt is a maguk kis közegébe zárkóztak, nem volt alkalmuk más családokkal megismerkedni.
Megnyitottam a tábort. Akinek nem volt Anitavilága pólója az természetesen ajándékba tőlem most is kapott. Felvettük a pólókat, fotózás és élő bejelentkezés következett. Mindenki nagyon zavarban volt. A feszültség oldására most is az esti szalonnasütést választottam. Ismét nagy sikerrel. Már 1 óra elteltével mindenki feloldódva csevegett, apukák anyukák egymás gyermekeit pesztrálták.
Különleges világ ez, leírhatatlan. Felveszed a más gyerekét, akit sosem láttál, megitatod, megeteted, oda figyelsz rá. Itt nincs sírás, itt nincs hiszti, valóban ügy működünk ezeken a partykon mint egy nagycsalád.
Az esti fürdés is pikk-pakk lezajlott. A házigazdánk még kiskádról is gondoskodott a csöppek kedvéért. Aztán tápszermelegítés és szépen lassan a törpék nyugovóra tértek. Volt, aki kint babakocsiba volt, aki bent utazóágyba.
Én nem voltam szerencsés, mert a kislányomnak pont akkor jött a foga, óránként felsírt. Egyszer ugyan megpróbáltam bevinni az ágyába, de rögtön felébresztette a másik két kis törpét, aki a szobánkban aludt, úgyhogy gyorsan döntöttem. Takaró, párna kikerült a napozóágyba és 2 napon át kint aludtam vele a csillagos ég alatt. Nyár van, meleg, még az sem zavart, hogy reggel a nap a szemembe sütött. Állítólag az ágyak nagyon kényelmesek voltak, nekem sajnos nem sikerült kipróbálnom.
A szalonnasütést követően előkerült a kártya és a jól bevált székfoglalós játék, ami annyira meghozta a hangulatot, hogy hajnal 4 óra volt mire mindenki ágyba keveredett.
Reggel már a friss tojásrántotta illatára ébredtünk, házigazdánk sürgött forgott a konyhában, reggelit készített kávét főzött. Egy bőséges svédasztalos reggeli (kakaó, kávé, limonádé, tojásrántotta, kolbász, sonka, fonottkalács, vaj, frissen főzött szilvalekvár) után kocsiba ültünk és meglátogattuk a Nyíregyházi Bújtosi Városközpontot.
Gyönyörű tó, vadkacsák, szökőkút, szuper játszótér. Mivel a gyerekek aludtak, eleinte a felnőttek játszottak, de aztán szépen lassan mindenki felkelt és birtokba vette a játszótér minden zegét-zugát.
Az idilli pillanatot az éhségünk tudta csak felülmúlni, így elindultunk az étterembe ahol az ebédet előre megrendeltem.
Érkezésünkkor kicsi riadalom támadt, hogy ennyi picibabától hogy lehet majd ebédelni, de a mi gyerekeink olyan szépen csendbe ebédeltek, hogy minden vendég és a konyha dolgozói is a csodánkra jártak.
Ebéd után indulás a Nyíregyházi Állatkertbe. Persze mire odaértünk a gyerekek megint aludtak, úgyhogy nyugodtan kényelmesen indultunk el felfedezni a hatalmas területet. A lufiárus azt kérdezte, ez egy nagycsalád? Érdekes látni az embereket, ahogy azon tűnődnek, sok picibaba és sok család, hogy is van ez?
Volt alkalmunk végig nézni a fókasót, amire is már minden gyerkőc felébredt és csodálattal figyelte a hatalmas állatokat, ahogy fel-le ugrálnak az óriási nagy medencében. Megnéztük a pingvineket, a tigriseket, az oroszlánokat, és felsorolni sem tudom még mennyi mindent láttuk. Folyamatosan készültek a fotók, mindenki gondolt az emlékekre.
Az idő szuper volt, a gyerekek imádták, de már kezdtünk éhesek, lenni, úgyhogy irány a tanya, Tibor valami nagyon finom vacsorával vár minket. Még arra is odafigyelt, hogy a kúránknak megfelelő ételek kerüljenek az asztalra.
A vacsora ismét svédasztalos (bulgur, tócsni, sült csirkemell, sült karaj természetesen minden zsírban sütve) és desszertként puliszkát (kukoricadara) szolgált fel, fahéjas cukorral illetve szilvalekvárral. El voltunk teljesen hűlve, hogy a kicsiknek mennyire ízlett a puliszka, el is határozta mindenki otthon is fog készíteni.
Az este megint jól telt, bár már senki nem volt olyan virgonc, mint előző este. A gyerekeket letettük aludni, majd egy kis kártyaparti és beszélgetés után mindenki fáradtan nyugovóra tért. Én persze megint kint aludtam a csillagos ég alatt.
Reggel ismét finom illatok terjengtek, sült a tojás, főtt a virsli, házigazdánk máris kész volt a reggelivel. A megszokott svédasztal minden finomsággal tele. A maradék reggelit becsomagolta nekünk, mondván később a strandon jól fog esni. Egyébként igaza volt, úgy ettük, mint aki sose evett még.
Szomorúan pakolásztunk, máris hogy elszalad ez a 3 nap. Elbúcsúztunk Tibortól, mindent megköszöntünk, fenomenálisan jól éreztük magunkat. Írtunk a vendégkönyvbe és konvojba elindultunk a Nyíregyházi Sóstófürdőbe.
A parkolásnál szépen szétszóródott a csapat, de aztán nagy nehezen összeverődtünk. A strandon lepakolva, máris birtokba vettük a medencéket. Csúzda, kis medence, nagy medence, gyerekmedence volt alkalmunk mindent végig járni, minden kipróbálni. Az idő is tökéletes volt, ezerrel sütött a nap jól esett a hűs vízben pancsolni. Úgy elszaladt az idő, már csak azon kaptuk magunkat, hogy indulni kell.
Mivel az ország minden területéről jöttünk, nagy ölelések, telefonszámcsere és könnyes búcsút vettünk egymástól.
Azt gondolom, ismét fantasztikus embereket ismerhettem meg, a hangulat, a programok és úgy minden egységben volt, ugyan olyan jól sikerült, mint a múlt hónapban a Tisza Tavi Party.
Még haza se értünk, máris mindenki azt kérdezte: Mikor lesz a következő party?

Ez az én világom, ha kíváncsi vagy a további részletekre várlak téged is szeretettel a csoportomba: https://www.facebook.com/groups/338815019928000/