"Meddig jár a családi pótlék? Érettségizők figyelem!"

A múlthéten levelet kaptam a kormányhivataltól. Egy határozatban arra köteleznek 15 napon belül fizessek vissza 31.800,-Ft-ot.  
Először értetlenül álltam. Mondom mi van? Mit fizessek? Minek? Miért? Majd olvastam tovább a levelet. 

2 gyermekem után családi pótlékban részesülők. A nagyobbik lányom 2014.-ben érettségizett, majd dolgozni kezdett. 
A határozat szerint, mivel jelen gyermekem, nem tanult tovább nappali tagozaton, a családi pótlék az érettségi hónapjáig járt, azaz 2014. Június. 

A kormányhivatal 2014. Július és augusztus hónapjára még folyósított a bankszámlára mindkét gyermekem után családi pótlékot. 
2014. Szeptemberében mivel már iskola látogatásit csak a kisebbik lányomnak adtam le, így a nagyobbik után a folyósítást megszüntették. Én kis naív, azt gondoltam, így minden tökéletes, míg meg nem érkezett 2 év után ez a levél. 

2 év! Nem ma volt, ez is érdekes, ilyen gyors a feldolgozás???

A levelet kézhez kapva, hívtam a kormányhivatalt. Az ügyintéző készségesen elmagyarázta, hogy az Én kötelességem lett volna 2014. Júniusában a kormányhivatal felé jelezni, hogy a gyermekem befejezte a tanulmányait, nem tartok igényt a továbbiakban az állam által nyújtott támogatásra, azaz a családi pótlékra. Mivel Én (tájékozatlan polgár) ezt nem tettem meg, így a nyilvántartásunk szerint jogalap nélkül vettem fel az összeget július és augusztus hónapra. 

Ezzel azért vitatkoznék! Először is eltelt 2 év, eddig erről engem senki nem tájékoztatott. Másodszor nem Én vettem fel jogtalanul, hanem Ők utalták a bankszámlámra. 
Na de mindegy, egy a lényeg a kincstár pénze az Én zsebemben lapul 2 éve, vissza kell fizetni. 

Aztán jött a kérdés az összeget illetően, a hölgy ezt is készséggel elmagyarázta. 2 gyermek eseten a családi pótlék 14.800,-Ft gyermekenként, tehát 2014. Július, augusztus hónapra összesen kaptam 59.200,-Ft (2x2x14.800,-Ft). 
Egy gyermek után a családi pótlék 13.700,-Ft. Tehát 2014. Június, augusztus hónapra nekem már csak 24.700,-Ft (1x2x13.700,-Ft) járt volna. 
Így lett a jogtalanul felvett összeg 31.800,-Ft (59.200,-Ft - 24.700,-Ft).

A hölgy nagyon készséges volt, Én pedig értelmes paraszt ember módjára felfogtam, és elfogadtam a gyors és pontos tájékoztatást. Udvariasan megköszöntem a felvilágosítást. 

Utolsó szó jogán, azért mért hozzá tette, ha problémát okoz, az összeg egyösszegű kifizetése, méltányossági kérelem keretein belül, kérjek rá részletfizetési kérelmet. 

Megfogadtam a tanácsát, megtettem. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések