"KÖRÖMRÁGÁS"

Az utóbbi időben rengeteg gyermek és sajnos felnőtt is küzd a körömrágással. Mint azt már említettem, hiszem hogy minden lelki eredetű!!!

11 éve dolgozom manikűr-pedikűr-műkörmösként. Gyermekeknél gyakrabban, de sajnos felnőtteknél is találkozom a körömrágás problémájával. Nagyon gyakran tapasztalom, mennyire fontos, hogy az ember keze rendbe legyen. Nekem egy kéz mindent elárul a gazdájáról. 
Általában Én mindent fordítva közelítek meg, mint más normális ember. Számomra a körömrágás az illető zárkózottságát, bizonytalanságát, visszahúzodottságát fejezi ki. Sosem azon gondolkodom mitől lehet ez, hanem azon hogyan változtathatok rajta. 

Aki rágja a körmét az rendszerint szégyelli, tehát igyekszik dugdosni a kezét. Na most itt jön képbe az Én fordított világom! Tegyük rendbe a kezet, adjunk az illetőnek magabiztos megjelenést, el fog múlni a zárkózottság, ki fog nyílni a világ!

Van egy személyes tapasztalatom, illetve már a 11 év alatt sok, de ez a legkedvesebb számomra:
Anno kezdő koromban volt a szalonomban szolárium is. Volt egy hölgy, rendszeresen jött barnulni. Csendes volt, zárkózott, mindig kiengedett hajjal járt, ezzel is takarva az arcát, mindig fekete és sötét színű ruhákban jött. Köszönt, leült, kivárta a sorát, elment. 
Közvetlen ember vagyok, bárkivel könnyen szóba elegyedek. Vele nem sikerült hónapokig. De kitartó voltam! Egyik alkalommal észre vettem, dugdossa a kezeit, iszonyatosan le voltak rágva a körmei. Mondtam neki szívesen megcsinálnám, egy ilyen bájos, fiatal hölgy, nem járhat ilyen kézzel. Csúnyán nézett rám, nem szólt semmit elment. A következő alkalommal mondta, nézzek neki időpontot. 
Megcsináltam a körmét, boldog volt, vidáman ment el. Aztán eltűnt. Hetek múlva újra jött szolizni. Nem kérdeztem semmit, láttam nincs meg a körme, lerágta a műkörmöt is, még borzalmasabban nézett ki a keze. Mikor végzett a szolival megkérdezte kérhet-e egy új időpontot. Adtam neki. De mikor eljött azt mondtam neki utoljára csinálom meg a körmét, ha lerágja soha többé nem. Kérdezte miért? Ő kifizeti! Mondtam nem a pénzről van szó! Ha Ő ennyibe nézi az én munkámat és ennyire nem értékeli a saját pénzét akkor nincs miről beszélgetnünk!

11 éve a vendégem!!! Fél év alatt olyan gyönyörű körömágyat növesztettünk neki, hogy évekig Ő volt a versenymodellem, vele jártam bemutatózni. 
A személyisége azóta teljesen megváltozott, teljesen kinyílt. Színes ruhákat hord, mosolygós. Összefogja bátran a haját, hogy látszódjon a bájos arca. Rá sem lehet ismerni. Büszkén meséli minden nap milyen önbizalmat ad neki a gyönyörű körme. Mindenhol kiszúrják, nézik, dicsérik. 

Hát erről szól az én fordított gondolkodásom. A képen olyan gyerekek és felnőttek kezét látjátok, akik anno rágott körömmel érkeztek. Ennek mára nyoma sincs! Nem műkörmük van, csupán tartós gellakk saját körmön! Büszke vagyok rajuk! 


Ez az én világom https://www.facebook.com/groups/338815019928000/?ref=bookmarks

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések